Thursday, 14 April 2011

Tertarik

Dikala sdg enak menikmati makanan tengahari, lalu tlh di dendangkan di halwa telinga dgn lagu yg agak memberi makna kepada insan yg bernama wanita...lagu tu adelah lagu Oh Juwita nyanyian Nubhan.
Tertarik utk mencoretkan sesuatu di blog apabila mendengar bait2 'akulah lelaki yg bisa menjagamu, Hingga akhir nafasku ini' 

Kenapa diri ini tertarik dgn perkataan itu?
tepuk dada x-tray la hati :-P, tertarik xbermaksud terpikat dan terpikat pula xbermaksud tercinta.
kdgkala sungguh indah bila berkata2 dlm bait2 lagu, dan kata2 itu akan membuat kita memberi sedikit sebanyak memberi ketenangan, tapi adekalanya kata2 itu akan memberi kita panduan
tapi ingatlah jgn mudah berkata2 krn kata2 itu mungkin kita tidak dpt laksanakan suatu ari nanti (sendirian berkata,mcm xde kaitan je dgn lagu tersebut,hentam saje lah labu)..

Bila hayati lg bait2 lagu tersebut, 'Sungguh aku tak mengerti, Tak pernah engkau mencuba untuk fahami, Aku yang selalu mencuba untuk menyayangimu di sini'..Sang lelaki cuba utk menyampaikan isi hatinya yg menyanyi insan bergelar wanita, sesungguhnya sang lelaki amat sayang kpd wanita tersebut... Mungkin sang juwita faham dgn luahan sang lelaki dan mungkin sang juwita tidak mahu atau tdak cuba untuk memahaminya. tapi kenapa? Mungkin sang juwita ada reasonnya tersendiri dan maka sang lelaki perlulah bertindak utk mengetahui maksud yg tersendiri kenapa sang juwita tidak cuba untuk memahami nya...

****Sejak bila plak diriku jd pengkritik kepada lagu nie. Pengkritik tak bertauliah sudah memulakan perbicaraannya..
*****Bukan pengkritik sebenarnya,cuma ingin menyatakan apa yg rasa ingin di nyatakan di sini sebagai luahan dan pendapat shj...

 
-Oh Jiwita-
Duhai Juwita..
Sungguh aku tak mengerti
Tak pernah engkau mencuba untuk fahami
Aku yang selalu mencuba untuk menyayangimu di sini
Duhai Juwita
Masihkah hancur hatimu
Setelah patah ditinggalkan kekasihmu
Agar aku yang akan selalu temani mengusap tangismu
Akulah lelaki yang bisa mencintamu
Hingga nanti aku akan mati
Akulah lelaki yang bisa menjagamu
Hingga nanti akhir nafasku ini
Duhai Juwita
Sungguh aku tak mengerti
Tak pernah engkau mencuba untuk fahami
Aku yang selalu mencuba untuk menyayangimu di sini
Tak akan ada lagi
Lelaki yang bisa
Mencintamu seperti ku…..
Akulah lelaki yang bisa mencintamu
Hingga nanti aku akan mati
Akulah lelaki yang bisa menjagamu
Hingga nanti akhir nafasku ini
Akulah lelaki yang bisa mencintamu
Hingga nanti aku akan mati
Akulah lelaki yang bisa menjagamu
Hingga nanti akhir nafasku ini



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...